Pages

Friday, January 7, 2011

deko 1

Di sebabkan kesenggangan masa yang aku alami, jadi aku gunakan ia sebaik mungkin.chewah ayat..hehe..
ok..did I mention yang aku dah pindah?kesah ke?kesahkan aje.. ;p
so rumah yang we all beli nie, actually fully furnished.so sofa, katil, dining set, kitchen cabinet,tv, water heater,etc2 sume dah ready.
disebabkan banyak benda dah ada..kite slow2 deko yek. duit pun x ramai. kalo x, mau aku call eric deko je.hehe
floorplanB
nie la floor plannye..tapi akunyer rumah ko kena amek mirror and letak belah kiri..faham x?alaa…faham je la ek.aku memang tak reti nak explain.. T_T huhu
before pindah bagai, kena cat dulu. so upah cat RM400.00.tak termasuk harga cat. Cat ko beli sendiri tau. aku pilih colour springfield from ICI Dulux maxilite plus..beli murah2 je.bukan boleh makan pun ;p
maxilite_plus18l_inte
mm..camne colour springfield tuh? die macam putih, but not really, ada biru2 sikit..ada hijau2 sikit so agak2 la ye..
cat aku beli tong besar 18liter: RM63.. orang cat tu cakap cukup 18 liter untuk rumah 1K sq ft..sebab both toilet and kitchen tak payah cat coz dah ada marble sampai atas. tapi at the end aku kena beli lagi yang 7 liter punya sebab sikit je lagi x cukup. tapi dorang x pakai abis la simpan la untuk masa depan..hoho
pastu tambah cat minyak untuk gate depan,kaler putih biasa jek 1 liter: RM 27.00

080120111221
haa lebih kurang la colour die camnie..so settle..
pastu…
edisi tukar sofa, mengukur,menawar, menjahit dan mengecat lagi dalam episod akan datang..
tata..mau mandi :)

No comments: