Pages

Sunday, March 28, 2010

1st time

Last saturday membuang tebiat dengan mood ala-ala pelancong aku dah datang.haha..
Jadi nya..malas nak cakap banyak, mari la follow aku meh..

Pagi..ups..not pagi..tengahari..hubby bawak g lunch kat UNITEN..there's a stall Kedai Arab..ntah ape nama die..aku lupe dah...
tp ..wa cakap lu..mmg terbaik... =)
this is my 1st time makan nasi beriyani arab..
nie menu hubby RM12.00..nama die royale chicken beriyani..mnarik giler..tgk la roti ade..nasi ade..makan 2 org pun cukup...erk..utk kami tidak...hahaha...jadinya stelah terliur tengok menu nie n aku rasa sikit...sikit ker?jangan percaya ;p...akhirnya aku oder satu lagi menu...heeee~
tadaaa..nie menu aku...nama die Roasted Chicken Beriyani.. RM10...murah dua ringgit dari hubby sbb takde roti bagai..tapi tetap meletup...yum..yum...sile cube..memang pueh hati...tak percaya..sile lihat bawah..
magic kan...hoho..
Ingat lepas mamam...mau rehatkan perut...skali nampak ini...
abis la diet ke mana..iman dan amal ke mana..nafsu telah menguasai kami...kiter orang oder mango icecream lak..orang jawa kata desert...takpe-takpe..sila-sila makan..balik rumah sila-sila buat lompat bintang n sit up banyak2 ..huuuuu
RM3.90 ..sile rotatekan kepala anda..saya sangat malas ...(-_-')
macam2 perisa ade..mango..strawbery..durian..orange..yam...etc2
well..nie pun 1st time aku makan aiskrim brand nie Daily Fresh nie..nice...
die keluarkan adalah sebuku aiskrim mango nie..pastu..die putar kat ABC punya machine...jadila macam kat atas nie..n pastu jadi la macam kat bawah nie setelah 2 eko giant gile kuasa makan

kejakunan kami tidak berakhir di situ...meneruskan perjalanan ke BTS..*Bandar Tasik Selatan..Parking di sana...RM3
arini aku berbesar hati nak bagitau sume rege kat korang..jadi..leh la wat ala ala destinasi bajet..macam Qi tu..comey giler die kan kan kan..ups..menyimpang sudah.. ^^
ok ok...
sambung cerita lagi...
aku dah lama giler ngidam nak naik ERL..nama je duk KL dah bertaun..tak pernah ko rasa ERL lagi..
rasa macam tak complete idup ini kalo sume transport aku tak try..haha..
so cuti cuti weekend nie melunaskan cita cita ku yang tak kesampaian dulu...
weeehuuuu....n jadi mangsa nye adalah hubby sdirik..yela..takkan aku nak kuar ngan khalid jamlus kot..marah bini die kang...hehe
untuk edisi 1st time percubaan ini..
mulakan perjalanan dari BTS ke KL Sentral..haha...sangat la dekat...mision nak ke Pasar Malam Jalan TAR..
instead boleh naik terus LRT Star..saje je memanjangkan n memenatkan diri ikut long cut =) i loike..
*aku tak paham..orang saje letak i loike atau memang dieorg tersalah taip..sebab..memang byk sgt aku tgk org letak loike..agaknya..yang mule mule tu typo error..pastu trus jadi ikutan..biase la..manusia cam aku nie..yang senget senget tu la yang nak di ikut...macam tutttt jek hikhikhik

ok sambung..tiket rege RM4.20 one way one person..agak agak la bai..mana leh sumbat 2 orang..mau kena ketuk ngan pak guard nanti..
hatiku berbunga bunga bile menjejak kan kaki kat sini hehehe..tercapai impian..lepas nie boleh eksen ngan ana..papud..n udin..hehe
teeeettttttt..tangan yang ramping itu harusla bukan tangan aku ye...harap maklum X(


cantek kan..kaler purple*i loike
akhirnya..adalah muke kami..heee
duduk seat ngadap ngadap..amek feel memasing ;p
pindah tempat..sebab panas..laki i kan puteri lilin nyah ;p

aku ingat edisi 1st time aku berakhir di sini je..rupa rupanya adalah lagi yang aku x rasa...
nampak sangat kebizian melanda diriku telah menyebabkan aku jadi katak bawah tempurung..erk..tamau geli..k**** k****** untuk kawan aku sorang tu je...hahaha..


ni lokasi dekat jalan TAR.
lama sangat ke aku tak jejak jalan TAR nie..?? dah ada benda baru nie spring potato..1st time gak try..very nice..perisa?laki aku suh die bubuh sume..BBQ..mayonis..satay etc2..die kan gila kuasa..haha..ampung..^^

sedap..kecik RM2.50..besar RM3.00.. sebab kami kecik...kami beli kecik la..
 jari gemalai itu pun bukan kepunyaan beta..tsk..tsk..tsk T_T


ok...jenjalan cari pasal berakhir di sini..tengokla kerajinan melanda..aku update tempat2 menarik bagi aku..bagi korang aku tak dulik...ada aku kesah..keh keh keh *i loike*




7 comments:

ShinchanZ said...

oho...
mengutuk sayer ek...
dengki la 2 jari jemari sayer comel dan kiut...
HAHAHAHAHAHA...

Liana Manan said...

nyum2 tempting nyer mango ice cream tuh... meleleh air liur aku!
spring potato tuh penah skali-skala ada kat pasar jumaat neh. penah gak beli dgn mui. tapi jarang2 je ada huhu. sedap kan...
weh kedai arab tu kat dalam uniten ke?

~yna~ said...

ouh...ada ye..lama ker kite x pegi psr jumaat tu?tak tahu pun..ketinggalan tul ina..huhu

kedai pak arab tu bkn dlm uniten..dekat2 ngn uniten..area food court..nnti kite plan g nak?hehe

suhanasamsuddin said...

wahwah. jln bkn ke main.

kalau ana ajak g jln. hempeh je jwpn yg di terima. frust beta. hahhaahhaha..

ShinchanZ said...

hahaha...
besh jln2...
tp ana culik kakchik g sopping time abg xde, lg x aci...

saper nk g briani arab 2, hamba blh bawakkn...
tp tour guide charge RM50/hour..
ad bran???

~yna~ said...

hamba nak..sebab hamba tau..tuan hamba shinchan yg akan bayarkan...hehe

ShinchanZ said...

cheit...
org len la..
bkn awak...
awak sy bg free of caz je..
tp blanjer mkn 2 wajib..
ngehngehngeh...