Pages

Tuesday, January 12, 2010

umah=stress

Ape tu? umah=stress? yee..aku tgh stress..

new term yg aku blaja

  • MRTA
  • MLTA
  • Caveat
  • FIC
  • etc2...sape yg tatau..sile cari sdiri ;p (gile kedekut ilmu)

hasil dari proses nak beli umah..Baru aku tau bukan senang nak beli umah..huuuu
especially umah 2nd hand & owner die foreigner...

nak mintak state authority consent la..FIC..MOT.. tukar nama kt TNB..SYABAS..eh..umah KL..mana ade syabas lagi...x dpt la aku enjoy bill free lagik..huh....so JBA..astro lagik..dan sewaktu dgn nye..

excited..mmg excited..tp duit aku pun mmg excited sesangat nk kuar ..

(Tarik die..tarik die...iiyyyaahh.....)


n lawyer baru call kate proses die..gedebak gedebuk plus minus..lebih kurang 6 bulan..huaaa....lambat tol...huuuuu..lama lagi dpt merasa umah idaman...idaman ker???erk...






                                                        ~gambar hiasan semata2

And nak beli 2nd house nie byk expenses incurred..compare to property yang beli fm developer..

well..nak tanak its our decision..kunun..nak umah dekat ngn LRT...
so anything x payah aku depend ngn hubby...n if anything..he can use my car since i have my own driver
~LRT punye driver merangkap driver aku selama nie. :)

ade news terbaru..i'll update..so nx time kengkorang nak beli umah leh jdkan blog aku nie sbagai panduan..hehe...miahahahahaaa prasantan x bleh blah..

n sesapa yg ade pengalaman n ide tuk bantu aku..leh tulun2 roger i k :)


NOTA KAKI: Arini ganti puasa yang ke berapa ntah..so menghabiskan masa lunch nie mengupdate blog dgn harapan..rating naik..chit...ade hati ;p

No comments: